قطعات کولر گازی

زمانی که برای تعمیر کولر گازی خود مراجعه میکنید یکی از مهمترین اصل ها این است که تعمیرکار به طور کامل به قطعات کولر گازی مسلط باشد.
اگرچه در برندهای مختلف امکان دارد یک سری تفاوت ها وجود داشته باشد اما به طور کلی اساس این دستگاه ها با یکدیگر مشابه است.
هر کدام از این قطعات در هنگام کار کردن دستگاه نقش خاصی را ایفا میکنند که در صورت خرابی آن دستگاه دچار یک مشکل میگردد.
اگر بخواهیم قطعات یک کولر گازی را مورد بررسی قرار دهیم به صورت کلی باید آنها را جز دو دسته الکتریکی و مکانیکی قرار دهیم.
قطعاتی مثل فن، پروانه، برد الکتریکی، فیوز حرارتی اتوماتیک، سنسور دما، خازن و برق جز قطعات الکتریکی به حساب می آیند و قطعات دیگر مثل کمپرسور، کندانسور، اوپراتور، ماده مبرد و لوله مویی جز دسته الکتریکی هستند.
زمانی که برای تعمیر دستگاه مورد بررسی قرار میگیرد هر کدام از این قطعات نام برده شده امتحان میشوند تا مشکل شناسایی شود و سپس به تعمیر آن پرداخته شود.
زمانی هم که تعمیر جواب ندهد قطعات تعویض میگردند.
تمام قطعاتی که به آنها اشاره شد نیز هم قابلیت تعمیر و هم قابلیت تعویض دارند.
پس در صورت بروز مشکل لازم نیست نگران شوید.
قطعات کولر گازی

قطعات کولر گازی

سرویس کولر گازی

اگر کولرهای گازی سرویس نشوند بخاطر کثیفی عملاً زمان بیشتری را برای خنک نمودن محیط اطراف صرف می کنند، که این موضوع خود باعث افزایش مصرف برق و هزینه ی پرداختی منزل شما را بالا می برد، در نهایت بخاطر کارکرد بسیار کمپرسور و افزایش آمپر مصرفی ممکن است در برد دستگاه، سیم کشی و حتی کمپرسور آسیب جدی برساند که به دنبال آن هزینه های گزافی برای شما دارد، بنابراین شما می توانید قبل از پیش آمدن این اتفاقات با صرف هزینه ی اندک پنل و کندانسور شما شستشو می گردد و گاز دستگاه شما چک می گردد، در ضمن شما در مصرف برق هم با این کارصرفه جویی می کنید.
جهت تعمیر کولر گازی و اسپیلت و داکت اسپیلت با مرکز تعمیرات کولرگاز سرویس آنلاین تماس بگیرید این شماره ها در قسمت تماس با ما درج شده است.

خرابی های مختلف که نیازمند تعمیر کولر گازی است؟

برای مثال از پنل آن آب چکه می کند و یا باد خنک نمی زند و شما تمام شرایطی را که به ذهنتان می‌رسد بررسی می‌کنید اما باز هم دستگاه کار نمی‌کند، پس مطمئن می‌شوید نیاز به مشاوره متخصص فنی دارید.

حالا این سؤال برای شما مطرح می‌شود که آیا بهتر است آن را تعمیر کنید و هزینه تعمیر کولر گازی به صرفه است و یا اینکه به طور کلی دستگاه را عوض کنید؟

پاسخ به چنین سؤالی بستگی به نوع خرابی و مشکل دستگاه شما دارد. تجربه نشان داده است که در اکثر مواقع تعمیر اسپیلت به صرفه‌تر از تعویض آن‌ها است؛
اما در بعضی مواقع هم هزینه تعمیر دستگاه آن قدر زیاد می‌شود که تعویض آن معقولانه‌تر است.

برای حفظ سلامت کولر گازی چه کنیم؟

برای اینکه خوشحالی تان را حفظ کنید لازم است بیش از یکبار به ما سر بزنید.
یعنی منتظر نمانید تا کولر گازی دچار صدا های عجیب و غریب و مشکلات عدم کارکرد شود، سپس به سراغ تعمیر کولر گازی بروید.
بلکه در طول مدتی که در حال استفاده از دستگاه هستید، همچنین از قبل از آن لازم است یک سری رفتار های از پیش تعیین شده در قبال کولر گازی خود داشته باشید.
مثلا اینکه به شکل دوره ای اقدام به سرویس کولر گازی کنید.
سرویس کردن، یعنی پیدا کردن ایرادات احتمالی که میتواند منجر به مشکلات اساسی شود و شما نیاز به تعمیر کولر گازی داشته باشید.
مسائلی از قبیل تعویض قطعات، شارژ گاز کولر و دیگر مواردی از این دست که برای هر دستگاه کولر گازی ممکن است پیش بیاید.
چنانچه به این توصیه ما گوش کنید قول مید هیم دستگاه کولر گازی شما بهتر برای شما کار خواهد کرد و ماندنی تر خواهد بود و هر ماه مجبور به پرداخت هزینه های سنگین تعمیر کولر گازی نیستید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید ممنون.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست